Saturday, July 31, 2010

Tangan punya kerja

Alhamdulillah, Sepanjang minggu ini telah siap 4 pasang sepatu bayi. Rekaan (a), (b) dan (c) menggunakan free-pattern dari laman web magiadocrochet .Awalnya, saya telah termodifikasi  sepatu (a) kerana telah tersalah faham dalam membaca pattern tersebut. Hoho..al-maklumlah kerana pattern tersebut dalam bahasa Portugis.

Dengan kecanggihan google, saya menggunakan google translate untuk menterjemahkan pattern tersebut ke bahasa Inggeris, maka disitulah kekeliruan bermula. Pun begitu saya berterima kasih dengan magiadocrochet kerana pattern ini diiringi dengan banyak foto-foto yang menerangkan secara jelas step-by-step dan penerangannya juga terperinci.

Manakal sepatu (d) menggunakan free-pattern dari laman web lain. Huhu..berminat? Anda boleh muat turun sepatu bayi Mary Janes yang comel ini rekaan Carolyn Christmas. Selamat mencuba.
 (a) Blue chocolate
(b) Fresh green
(c) Cool Magenta
(d) Red Chille

3 comments:

  1. salam sarah ..
    neway, comey yg tramat sangat smua booties yg sarah buat niwh ...
    sy mmg minat nk blajar wat crochet utk baby ni dari dulu lg ..
    so, boley x sarah tunjuk kan tutorial mmbuat bootie, glove n headband ni scr terperinci ???
    sy da pg ke laman sesawang berbahasa portugal tu .. tp agak kurang paham ..
    especially time dr tapak bootie nk naek ke atas mnjadi bodynye ..
    dan juga sms proses penukaran benang ..
    da banyak kali buat n bukak niwh .. hehe ..
    hope hear from u soon ..
    thanks ..

    ReplyDelete
  2. w'alaikumsalam wbt. Terima kasih atas minat cik. Maafkan saya, saya baru perasan comment cik. InsyaALLAH, saya akan cuba translate pattern tersebut ngan step-by-step ikut kefahaman saya terhadap pattern tersebut. Check it out soon. Thanks ya! =)

    ReplyDelete
  3. cantik...saya suke combination kaler k.sara buat...solute....k.sara da bagi saya idea nk gabung wrne tuk tiap pattern crochet...=)...

    ReplyDelete